iStockphoto
Posted: 15 May 2010 07:33 PM   [ Ignore ]
Newbie
Rank
Total Posts:  10
Joined  2010-03-10

Hej..

Jeg har brug for at få lavet nogle billeder med nogle malerier.. Jeg forestiller mig forskellige rum som stuer, badeværelse osv hvor billederne er med på.. iStockphoto har nogle virkelig flotte og professionelle billeder, men kan man få dem til at redigere i dem så ens maleri f.eks. kan komme med deri?

/Tobias

Profile

Posted: 16 May 2010 10:04 AM   [ Ignore ]   [ # 1 ]
Administrator
RankRankRank
Total Posts:  68
Joined  2010-01-18

Hej Tobias,

Ahh, så man har eksempelvis et foto af en dagligstue, hvor der så hænger nogle malerier, og disse malerier vil du gerne have til at være nogle af dine egne, eller rettere - motiverne vil du selv bestemme. Så man kan sige, at man har “rammen” men indholdet skal udskiftes med noget du selv bestemmer, er det korrekt forstået?

Det ser jeg intet problem i, men iStock står som sådan ikke for billedernes indhold eller deres redigering. De formidler blot en markedsplads, hvor fotografer og grafikere kan sælge deres billeder. Så du kan enten tage kontakt til fotografen bag billederne, og bede dem redigere dit eget indhold ind i dem, eller du kan få mig til det grin

Og jeg tror den sidste løsning er den billigste, jeg vil nemlig gerne gøre det uden beregning. Jeg har lavet tonsvis af den slags foto-manipulation gennem tiderne, og uden at have set dit materiale eller de fotos det skal ind på, ser jeg intet problem i at lave det. Den slags har jeg og min trofaste Photoshop laver masser af, og jeg vil hellere end gerne hjælpe dig, jeg synes den slags er rigtig sjovt!

Det du skal sikre dig er, at det eller de billeder du køber hos iStock, er i høj nok opløsning. Det kommer naturligvis an på, hvad det skal bruges til efterfølgende, men en rimelig opløsning vil gøre det nemmere at lave i Photoshop, og sikre at det ikke ser kunstigt ud bag efter.

Så uanset om den færdige manipulation “bare” skal bruges på nettet i lav opløsning, vil det være en stor hjælp hvis billedet fra iStock og det billede der skal kopieres ind på det, er i en “rimelig” opløsning. Det er ikke sikkert det er nødvendig med iStocks aller-højeste opløsning, men hvis du sender mig links til de billeder du har i tankerne, vil jeg gerne prøve at vurdere hvad vi kan slippe afsted med, så du ikke skal bruge flere penge en nødvendigt på iStock.

Du kan også starte med et i lav opløsning, og så kan vi se om det ser for kunstigt ud, og om vi skal op i en højere opløsning. Men det kommer igen an på, om du selv skal betale eller det er et firma eller lignende. Skal du selv punge ud, synes jeg vi skal se på dit materiale og de billeder på iStock du har i tankerne, og så vurdere hvor høj opløsning vi skal bruge dem i, så du kan slippe billigst muligt?

Men jeg vil i hvert fald gerne hjælpe dig, og du kan som sagt også tage kontakt til fotograferne bag billederne. Deres kontakt-oplysninger står på iStock, når du klikker ind på et af billederne.

Say the word, så finder vi ud af et eller andet smile

Profile

Posted: 16 May 2010 10:43 AM   [ Ignore ]   [ # 2 ]
Newbie
Rank
Joined  2010-03-10

Fantastisk! Det er virkelig pænt gjort af dig! smile Billederne skal jeg bruge i banner slideshowet i dette theme: http://ncdthemes.com/preview/rapidweaver/d_scribe/

Jeg finder lige ud af hvilke billeder jeg har i tankerne hurtigst muligt samt hvilken str de skal have for at passe ind.. smile

Profile

Posted: 18 May 2010 09:25 AM   [ Ignore ]   [ # 3 ]
Administrator
RankRankRank
Total Posts:  68
Joined  2010-01-18

Bare i orden, lækkert theme i øvrigt!

Profile

Posted: 23 May 2010 01:27 PM   [ Ignore ]   [ # 4 ]
Newbie
Rank